Kizárólag eredeti számla, bizonylat fogadható el. Nyugta, blokk, számlamásolat és előlegszámla elszámolása nem lehetséges.
Készpénzes vásárlás esetén a Pénztártag - aláírt Igénybejelentő csatolásával - küldheti be a számlát a Pénztárba.
MKB Egészségkártyával történő fizetés esetén a Szolgáltató gondoskodik a számla Pénztárba történő beküldéséről.
A számla kiállítása
Szolgáltatás | Vevő |
|
MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár
Igénybevevő Pénztártag, vagy bejelentett Szolgáltatásra jogosultja neve
Pénztártag tagi azonosítószáma
|
Termék | Számla címzettje. - Vevő |
|
Igénybevevő Pénztártag, vagy bejelentett Szolgáltatásra jogosultja neve és címe Pénztártag tagi azonosítószáma |
A készpénzes számlák beküldése
A készpénzes számla beküldhető
- postán - postán az MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár, 1821 Budapest postacímre, illetve zárt borítékban személyesen leadható bármely MKB Bankfiókban, vagy az Egészségpénztár ügyfélszolgálatán a XIII. kerület Dévai u. 23. alatt. – akár érintésmentesen, a gyűjtőládába leadva. A Pénztártag részéről minden esetben - akár egy számla beküldése esetén is - az Igénybejelentő nyomtatvány csatolása kötelező
- elektronikus úton a Pénztár kizárólag - a kibocsátó általi hiteles elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott - elektronikus számlát fogad be. A számla mellé kötelezően csatolandó Igénybejelentőt az online továbbításhoz hiteles elektronikus aláírással- pl. az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok számára ingyeneses elérhető AVDH-val- ellátva küldheti be pénztári elszámolásra. Az utalás alsó értékhatára 500 Ft.
- Pénztárunknál 2020.12.27-től, jogszabályi változás miatt az elszámolható termék(ek) vásárlásáról kiállított számlák e-mailes beküldésére is lehetőség van, amelyeket ezt megelőzően csak eredeti formában, postai úton vagy személyes leadással lehetett benyújtani. A szkennelt egészségpénztári termékekről szóló számlá(i)t és a kapcsolódó, hiteles e-aláírással ellátott igénybejelentő nyomtatványt online beküldheti pénztári elszámolásra a szamla@mkbep.hu e-mail címre, nevének, tagsági azonosítójának az e-mail tárgyában vagy szövegében történő megadása mellett. A szolgáltatásról szóló (pl. orvosi ellátás, fogászat) számlák elszámolása továbbiakban is csak is csak a szolgáltató által minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott hiteles elektronikus-, vagy eredeti papír alapú számla nyomtatott formájában lehetséges. Kérjük, mindig győződjön meg róla, hogy e-mailjéhez nem csatolt szolgáltatásról szóló és nem hiteles elektronikusan kapott - például szkennelt - számlát.
Számlák feldolgozása, elfogadása
A számlák feldolgozása és az utalás folyamatos, a beérkezéstől számított 10 banki munkanapon belül (december és január hónapokban 15 munkanapon) átutalásra kerül az igénybevett szolgáltatás összege, amennyiben az előírtakat tartalmazza
Felhívjuk a figyelmét, hogy nem áll módunkban elfogadni a számlákat, ha:
- nem elfogadható szolgáltatást vesz igénybe,
- • jogszabályban előírt szolgáltatáshoz nincs orvosi javaslat,
- a számlán szereplő szolgáltatásra jogosult nincs bejelentve,
- ha a szolgáltatóval a Pénztár nem áll szerződésben, ám ennek meglétét a jogszabály előírja,
- tévesen, vagy szabálytalanul kiállított számlát, bizonylatot juttat el a Pénztárba,
- számlamásolatot (nyugtát) juttat el a Pénztárba,
- készpénzes számla esetében, az egyéb utalványokkal kiegyenlített összegek nem számolhatók el egészségpénztári keret terhére,
- Igénybejelentő nyomtatvány nélkül küldi be a számlát a Pénztárba.
Ha a készpénzes számla valamilyen oknál fogva nem számolható el a Pénztár a számlát a tagnak teljesítetlenül visszaküldi, feltüntetve a visszaküldés okát, az esetleges hiánypótlás lehetőségét.
Amennyiben kártyás vásárlás esetén vesz igénybe olyan szolgáltatást amely nem számolható el, úgy az - mint jogszerűtlen igénybevétel - adóköteles jövedelemnek minősül, s arról a Pénztár a Tag részére értesítést küld.
Ha a tag a jogszerűtlenül igénybe vett szolgáltatás összegét a megadott határidőig visszafizeti, vagy a jelzett hiányt pótolja, az adóköteles jövedelem kivezetésre kerül. A visszafizetett összeg - levonás nélkül - a Tag egyéni számlájára kerül, s ismételten felhasználható. Ha jogszerűtlen, vagy jogszerűtlen feltételekkel történt szolgáltatás igénybevétel állapítható meg a tagnál, úgy a tagot - az érvényben lévő jogszabályok alapján - SZJA és SZOCHO bevallási és fizetési kötelezettség terheli. Ha a jogszerűtlen igénybevételének összegétől magasabb összeget fizet be, a Pénztár a többlet összegét tagi (egyéni) befizetésként kezeli.
Az elszámolással kapcsolatos további részletes tudnivalók a Gyakori kérdésekben.