Az MKB Egészségkártya minden új belépő pénztártagnak ingyenes. Az alábbiakban a kártyaaktiválás és -letiltás, társkártya rendelése, továbbá a fizetési módok és szolgáltató által kiállításra kerülő számla követelményei kerülnek ismertetésre.

MKB Egészségkártyával elvégezhető műveletek

  • Kártyaaktiválás: A kártyát a legelső használat előtt aktiválni szükséges, e nélkül vásárlás nem végezhető el.
    Az aktiválás módjai: bejelentkezést követően a Személyes tárhelyen (kizárólag e-ügyintézésre bejelentkezett pénztártagok számára elérhető), vagy Kártyaközpontunk (06-1) 238-0361-es (és a jobb oldalon található további) telefonszámán (minden nap 8-20 óra között).
  • Társkártya rendelése: Személyes tárhelyről is indítható, de hagyományos, kézzel kitölthető Kártyaigénylő nyomtatványon is elvégezhető. A társkártya díja 2.000 Ft/5 év.
  • Kártyaletiltás: sérült, elhagyott, ellopott kártya letiltható a Személyes tárhelyen, vagy Kártyaközpontunk 238-0361-es (és a jobb oldalon található további) telefonszámán (minden nap 8-20 óra között).
  • Kártyafelfüggesztés: elhagyott, ellopott kártya felfüggesztés a Személyes tárhelyen, vagy Kártyaközpontunk 238-0361-es (és a jobb oldalon található további) telefonszámán (minden nap 8-20 óra között).

Szolgáltatás, termék ellenértékének kifizetése

Fizetés készpénzzel: Amennyiben készpénzes fizetési formát választ a pénztártag, abban az esetben készpénzfizetési számlát kell kérni az eladótól, és az(oka)t a kitöltött és aláírt Igénybejelentés számlakifizetéshez nyomtatvánnyal együtt beküldeni az:

  • MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár levelezési címére: 1821 Budapest (kiemelt postafiókcím, más adat feltüntetése nem szükséges)

A számlakiállítás követelményei itt megtalálhatók.

Fizetés MKB Egészségkártyával: matricával jelölt kártyaelfogadó helyeinken az éppen aktuális egyenleg erejéig költhet a pénztártag. Ebben az esetben a számlát a szolgáltató küldi meg Pénztárunknak. A fizetésnek 2 módja létezik:

  • POS terminál: a bankkártyákhoz hasonló módon kártyalehúzással történik a fizetés, PIN-kódot nem kér a terminál, de a kinyomtatott slip-et a kártyabirtokosnak (főkártya esetén a pénztártagnak, társkártya esetén a társkártya birtokosának) aláírásával kell igazolnia a vásárlást.
  • Telefonos engedélyeztetés: a POS terminállal nem rendelkező szolgáltató helyeken (vagy ha éppen technikai okok miatt az nem üzemel) lehetőség van telefonos engedélyeztetéssel is fizetni. Ilyenkor a szolgáltató telefonon felhívja a Kártyaközpontot, és a szolgáltató megfelelő azonosítása és a zárolni kívánt összeg meghatározása után a kártyabirtokos azonosítása érdekében néhány, személyes adat ellenőrzése céljából feltett kérdésre válaszolni kell. Ha ez a folyamat sikeresen lezajlik, az egészségpénztári számlán zárolásra kerül a meghatározott összeg.

Önsegélyező szolgáltatás Egészségkártyával nem egyenlíthető ki.